بالاترین خبر آن لاین   2009-06-18 10:58:32

ن انتشار: پنجشنبه 28 خرداد 1388 - 06:51:45
Print نسخه چاپی
تاکنون فقط سران 11کشور به احمدی‌نژاد تبریک گفته‌اند
سیاست > انتخابات - در حالی که 5روز از اعلام «نتایج رسمی» انتخابات 22خردادمی‌گذرد سران و دولت‌های 181 کشور دیگر عضو سازمان ملل از ارسال پیام تبریک به احمدی‌نژاد خودداری کرده‌اند.

به گزارش شهاب‌نیوز محمود احمدی‌نژاد در تابستان سال گذشته تاکید کرده بود که «ایران یک قدرت جهانی است» و استدلال آورده بود که دولت نهم با «200 کشور دنیا روابط خوب اقتصادی و سیاسی دارد». صرفنظر از این که تعداد کشورهای عضو سازمان ملل متحد 192 کشور است و خبرنگار شهاب‌نیوز هنوز به نام و موقعیت جغرافیایی 8 کشور دیگر پی نبرده است؛ نگاهی اجمالی به وب‌سایت رسمی ریاست جمهوری نشان می‌دهد که طی 6 روز گذشته فقط 11 کشور دنیا به آقای احمدی‌نژاد تبریک گفته‌اند و 180 کشور دیگر (سایر اعضای سازمان ملل منهای اسرائیل) از ارسال پیام تبریک خودداری کرده‌اند.

گفتنی است طی روز های گذشته اکثریت مراجع عظام تقلید (به غیر از آیت‌الله نوری همدانی) نیز از ارسال پیام تبریک برای آقای احمدی‌نژاد خودداری کرده‌اند.

اسامی کشورهایی که طی 6 روز گذشته به آقای احمدی‌نژاد تبریک گفته‌اند، بر اساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی ریاست جمهوری (www.president.ir) به شرح زیر است:

تبریک‌های مکتوب
1ـ رییس جمهوری تاجیکستان
2ـ رییس جمهوری ارمنستان
3ـ پادشاه عمان
4ـ رییس جمهوری روسیه
5ـ رییس جمهوری خلق چین

تبریک‌های تلفنی
6ـ رییس‌جمهوری آذربایجان
7 ـ امیر قطر
8ـ رییس جمهوری افغانستان
9 ـ نخست وزیر ترکیه
10ـ رییس جمهوری پاکستان
11ـ رئیس جمهوری ونزوئلا

علاوه بر کشورها و دولت‌های فوق؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان و دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی نیز به آقای احمدی‌نژاد تبریک گفته‌اند.


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات